معرفی سیستم به پزشکان

سیستم اکسترنال فیکساتور اوگانسیان مدیفیکیت سیستم الیزاروف می باشد و با تغییراتی که در ساختار این سیستم بوجود آمده است باعث شده تا از عملکرد و قابلیت های بیشتری برخوردار گردد .

اکسترنال فیکساتور ارتوپدی اوگانسیان
نماد سیستم اوگانسیان

یکی از مهمترین قابلیت های این سیستم که انقلابی را در سیستم رینگ اکسترنال فیکساتور بوجود آورده آست ، موتور ریپوزیشن دیوایس می باشد که تصویر آن را در بالا مشاهده می کنید .

موتور ریپوزیشن جهت اصلاح دیسپلیسمنت و انگولیشن محل شکستگی در دو پلان ساژیتال و فرونتال کاربرد دارد ، این تغییرات سریع و راحت و بطور هم زمان در دو پلان انجام می شود .

ضمنا تغییرات محل شکستگی با موتور ریپوزیشن در صورت نیاز بصورت سرپایی و در مطب هم قابل انجام می باشد .


یکی دیگر از تغییرات مهم و اساسی که در ساختار سیستم اوگانسیان بوجود آمده است تبدیل فول رینگ به هالف رینگ ( 5/8 ) و تغییر ضخامت حلقه از نیم سانت به یک سانتی متر ( تغییر کیفیت از استیل به تیتانیوم و آلومینیم جهت کاهش وزن ) که در دو انتهای حلقه کانکتینگ پایپ را تعبیه کرده که هم گاید پین و هم تنشنر پین می باشد ، همچنین ایجاد لاکینگ پین در ضخامت حلقه در روبروی کانکتینگ پایپ ، مانور 28 درجه ای به پین جهت تغییر مسیر پین و حفظ نورو واسکولار از قابلیت های موجود در حلقه اوگانسیان می باشد .

مزایای سیستم :

پره اسمبلینگ سیستم بدلیل نیمه بودن حلقه ها ، سرعت بالا در کارگذاری سیستم در اتاق عمل ،امکان تنشن سریع و راحت پین ها ،امکان اصلاح سریع و راحت دیسپلیسمنت و انگولیشن در محل شکستگی استخوان هنگام عمل و حتی بعد از عمل در مطب بطور سرپایی ،راحتی بیمار با وسیله بعد از عمل و امکان فلکشن زانو بدون درگیری با ران بدلیل نیم حلقه بودن ، تبدیل نیم حلقه به یک چهارم حلقه در پروکسیمال فمور و عدم تداخل دیوایس با ناحیه ژنیتال و باتکس بیمار، جایگزینی شانز اسکرو بجای پین در پروکسیمال فمور .


اندیکاسیون های جراحی:

  • شکستگی ها با خورد شدگی زیاد ،نزدیک سطح مفصلی و یا شکستگی داخل مفصل .
  • استئومیلیت اندام تحتانی و فوقانی با تکنیک بون ترانسفر .
  • اصلاح نانیونیون و ملیونیون و اصلاح اکواینوس مچ پا.
  • افزایش طول استخوان در اندام ساق، ران ، ساعد و بازو و متاتارس و متاکارپ.
  • بیماری های استخوانی مادر زادی مانند کلاب فوت ، ژنو واروم و ژنووالگوم شدید .
  • فیوژن زانو و مچ پا.
  • اصلاح کانتراکچر مفاصل.

نمونه فیلم های جراحی های انجام شده (کیفیت پایین)

 لطفا جهت دریافت فیلم ها با کیفیت بالا فرم مربوط را تکمیل نموده تا لینک دانلود برای شما ارسال شود.

برای عضویت در کانال تلگرام شرکت امیر طب گستر آسیا (ویژه متخصصین جراحی ارتوپد) می توانید از لینک زیر استفاده نمائید و یا توسط برنامه بارکد خوان به صفحه مرتیط در تلگرام عضو شوید: